sadhu sadhu sadhu.
Brilliant mya than san.
Inevitable consequences of birth, aging, pains & death.
Brilliant mya than san.
Inevitable consequences of birth, aging, pains & death.
Mya Than SanFollow
၁၅။ ဇာတိ၏အက်ဳိးဆက္ ဇရာႏွင့္ဗ်ာဓိကို ရင္ဆုိင္ျခင္း
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ေတြ႕ျမင္ဆက္ဆံေနရသျဖင့္ သည္ေနရာက အမႈထမ္းေတြေတာ့ ဘယ္လိုေနမည္မသိ။ ကြၽန္ေတာ့္ မွာေတာ့ သည္ေနရာ ေရာက္ေလတိုင္း သိမ့္ခနဲျဖစ္ေပၚခဲ့ရေသာ ခံစားမႈလႈိင္းေတြက ႀကီးမားလွသည္။
မၾကာေတာ့ ေသာ ကာလတြင္ မလြဲမေသြျဖစ္ေပၚလာမည့္ ကြၽန္ေတာ့္ အနာဂတ္ပံုရိပ္ေတြကို ႀကဳိတင္ၾကည့္႐ႈေနရသလို ျဖစ္သည္။
ေနာက္မ်ားမၾကာမီ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ သြားလာလႈပ္ရွားေနထုိင္ရမည့္ပံုစံႏွင့္ လႈပ္ရွားမႈေတြကို ကြၽန္ေတာ္ႀကဳိတင္ ေလ့လာေနရသလို ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ့္ မ်က္စိေရွ႕တြင္ လႈပ္ရွားသြားလာေနသူမ်ားကဲ့သို႔ပင္ ကြၽန္ေတာ္သည္ လည္း တစ္ေန႔တြင္ ...
သည္ေနရာသည္ ဘိုးဘြားရိပ္သာပင္တည္း။
ကြၽန္ေတာ္ေတြ႕ျမင္ေနရသည္မွာ အသက္(၇ဝ)ေက်ာ္မွ အသက္ (၉ဝ)ေက်ာ္အတြင္းရိွ အဘိုးအဘြားမ်ား ကြၽန္ေတာ္တို႔ အိမ္သူအိမ္သားတစ္ဦး၏ ေမြးေန႔က်ေရာက္ေလတုိင္း ဘိုးဘြား ရိပ္သာတြင္ အ႐ုဏ္ဆြမ္း(သို႔မဟုတ္)ေန႔ဆြမ္းတစ္ခုခုကို ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းစၿမဲပင္။
ကြၽန္ေတာ့္အိမ္တြင္လည္း သက္ႀကီး ရြယ္အို မရိွမဟုတ္၊ ရိွသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ေယာက္တည္း။ ဘိုးဘြားရိပ္သာတြင္မူ ဘိုးဘြားေတြ(၂ဝဝ)နီးပါးရိွသည္။ အစုလုိက္ အၿပဳံလိုက္ေတြ႕ရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ စ႐ိုက္အဖံုဖံု။
သူတို႔သည္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ သည္ရိပ္သာတြင္ လာဆံုၾကသည္။ တူညီေသာအေၾကာင္းတစ္ခု ေတာ့ ရိွသည္။ ၄င္းမွာ သက္ႀကီးရြယ္အိုျဖစ္ခ်ိန္တြင္ သားသမီးတို႔၏ ေစာင္မၾကည့္႐ႈျခင္းကို မခံရျခင္းကိုေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္ သည္ေနရာကို ေရာက္လာျခင္းပင္။
အဘိုး၊ အဘြားေတြထဲတြင္ ဘြဲ႕ေတြ တသီတတန္းႀကီးႏွင့္ ပုဂၢဳိလ္ေတြလည္း ပါသည္။ အဂၤလိပ္စကားကို ပါးစပ္ဖ်ားက မခ်ႏုိင္ေအာင္ ေျပာႏုိင္သူေတြလည္း ပါသည္။ တစ္ခ်ိန္က ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္၏ ကိုယ္ေရးအရာရိွ လုပ္ဖူးသူေတြလည္း ပါသည္။ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဘိုးဘြားရိပ္သာ မေရာက္ခင္အခ်ိန္အထိ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝခဲ့သူေတြလည္း ပါသည္။
အသားေတြေရႊလိုဝင္း၍ တစ္ခ်ိန္က လွခ်င္တုိင္း လွခဲ့ေသာ ဘြားဘြားေတြလည္းပါသည္။ ေက်ာင္းဆရာမႀကီးေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ၊ ဌာနဆုိင္ရာ အရာရိွမႀကီးေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ဘြားဘြားေတြလည္း ပါသည္။
အခုေတာ့ သူတို႔တေတြသည္ လႈပ္တုပ္လႈပ္တုပ္မွ်သာ။ ရိပ္သာ ဝန္ထမ္းဆရာ၊ ဆရာမတို႔၏ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ ေျပာဆိုသမွ်ကို နာခံရသည့္ အေနအထား။ ရိပ္သာစည္းကမ္းအတုိင္း ေနထုိင္၊ က်င့္ႀကံ၊ စားခ်ိန္စား၊ အိပ္ရာထခ်ိန္ထ၊ အိပ္ခ်ိန္အိပ္၊ ဘုရားဝတ္ျပဳခ်ိန္ ဝတ္ျပဳႏွင့္ နားေတြလည္း ေလးကုန္ၿပီ။ မ်က္လံုးေတြလည္း မြဲကုန္ၿပီ။ လႈပ္ရွားမႈ ေတြလည္း တံု႔ေႏွးကုန္ၿပီ။
အခ်ဳိ႕မွာ ထမင္းစားေဆာင္သို႔ပင္ မလာႏုိင္ေတာ့။ အိပ္ရာထဲတြင္ လဲေနသည္။ လွဴဒါန္း ေသာ အစားအေသာက္ကို အေဆာင္၌ပင္ ယူစားသည္။ မသြားႏိုင္၊ မလာႏုိင္ေသာ အဘိုးအဘြားတို႔ကို အေဆာင္ တြင္းအေရာက္ အလွဴေငြသြားေရာက္ေပးအပ္သည့္အခါ ပိုမိုဆို႔နစ္ေၾကကြဲရသည္။
သူတို႔သည္ မ်က္ရည္စမ္းစမ္း ကေလးေတြျဖင့္ အလွဴရွင္ကို ဆုေတြျပန္ေပးေနရသည္။ စားပင္မစားႏုိင္။ အနားနား လူလာရပ္သည္ကိုပင္မသိ။ ႏြမ္းနယ္ညစ္ေထးေနေသာ ေစာင္ကေလးေတြၿခဳံ၍ ေကြးေနသည္မွာလည္း ရင္နင့္စရာ။
သည့္ထက္ဆိုးသူေတြက ေဆး႐ံုေပၚေရာက္ျပန္သည္။ ေဆး႐ံုတက္ေနေသာ အဘိုးအဘြားတို႔ကို အလွဴေငြ ေပးအပ္သည္ အခါမွာလည္း မၾကည့္ရက္စရာ ျမင္ကြင္းေတြက ဆီးႀကဳိေနျပန္သည္။ အခ်ဳိ႕က တံုးလံုး၊ အခ်ဳိ႕က အသံပင္မထြက္ႏုိင္ေတာ့။ အခ်ဳိ႕က ဘာလွဴသလဲပင္ မသိ။ အခ်ဳိ႕ ဘြားဘြား၏ ခႏၶာကိုယ္ေလးမွာ ေပါင္ ၅ဝ ေက်ာ္မည္မဟုတ္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။
ရိပ္သာဆရာမက ''အလွဴရွင္လာေနတယ္ေလ အဘြားရဲ႕၊ ဆုေပးလုိက္ပါဦး'' ဟု သတိေပးသံၾကားမွ သူတုိ႔ႏႈတ္ဖ်ားေလးေတြ တိုးတိုးတိုးတိုး ေရရြတ္တာေလးေတြကို ေတြ႕ေနရသည္။ သူတို႔တြင္ 'သတိ'ဟူသည္ မရိွေတာ့သေလာက္ပင္ ျဖစ္ေနေလၿပီ။
သူတုိ႔သည္ စြန္႔ခြာၾကရေတာ့မည့္ လူ႕ဘဝ၏ ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္မွန္း ေသခ်ာေနသည့္အခ်ိန္တြင္ မည္သည့္အရာကို သိေနမည္နည္း။ ထိုသို႔သိရန္အတြက္ 'သတိ' သည္ အားေကာင္းပါေသးသလား။
ကြၽန္ေတာ္သည္ ေနာင္အႏွစ္သံုးဆယ္ခန္႔တြင္ ထိုသို႔ေသာ ဘဝ၏ ေနာက္ဆံုးအေျခ အေနမ်ဳိး ရင္ဆိုင္ရခ်ိန္၌ ကြၽန္ေတာ္ေရာ ဘာကို 'သတိ' ထားမည္နည္း။
''လူ႔ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး အလုပ္ေတြလုပ္ေနၾကတယ္။ အေရးႀကီးတယ္၊ အေရးႀကီးတယ္နဲ႔၊ ဘာေတြအေရး ႀကီးေနတာတံုး။ တရားအားထုတ္ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ေကာ၊ မယူၾကေတာ့ဘူးလား၊ တရားအားထုတ္ဖို႔ သင့္တယ္ေနာ္။ ဘာေတြကို အေရးႀကီးတယ္လို႔ ယူဆဦးမွာလဲ။
တရားအားထုတ္ဖို႔ အခ်ိန္မရိွေတာ့ေလာက္ေအာင္ အေရးတႀကီး ျဖစ္ေနတဲ့ သူေတြဟာ ေသဖုိ႔အတြက္ေရာ အခ်ိန္ရိွဦးမွာလား။ ဒါ စဥ္းစားသင့္တယ္ေနာ္။
ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး အေရးႀကီးတယ္ထင္ၿပီး အခ်ိန္ကုန္ခံလုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ေတြဟာ ေသခါနီးအခ်ိန္မွာ ဘာမွ်မဟုတ္မွန္း သိလာရတယ္ ေနာ္။ အဲဒါကို သတိထားဖို႔ လုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သတိဟာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္''
ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက(ပ်ဥ္းမနား)၏ တရားသံကို ကြၽန္ေတာ္ ျပန္လည္ၾကားေယာင္မိေလသည္။ ဘိုးဘြား ေဆး႐ံုမွ ထြက္လာေတာ့ အျပင္တြင္ ဘိုးဘြားခ်ဳိ႕ လမ္းေလွ်ာက္ေနတာေတြ႕ရသည္။
အဘြားတစ္ေယာက္က အစာ က်န္ေလးေတြစု၍ ခိုေတြကို အစာေကြၽးေနတာကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ ေခါင္းေပါင္းပန္းေရာင္ႏွင့္ အက်ႌအျဖဴ သပ္သပ္ရပ္ရပ္၊ သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ႏွင့္ အဘိုးတစ္ေယာက္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။
သည္ေနရာကို ေရာက္ေနေသာ အဘိုးအဘြားတို႔၏ မ်က္လံုးထဲတြင္ တူညီေသာ အရိပ္ေယာင္တစ္ခုကို ကြၽန္ေတာ္ရွာေဖြေတြ႕ရိွမိသည္။ သူတို႔၏ မ်က္လံုးမ်ားတြင္ အားကိုးအားထား၊ တစ္ခုကို ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္ အရိပ္အေယာင္မ်ား လႊမ္းၿခဳံေနသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ ထင္သည္။
သူတို႔၏ ငယ္ဘဝမ်ားသည္ တက္ႂကြမႈတို႔ျဖင့္ ျပည့္လွ်မ္းခဲ့ေပမည္။ အခ်ဳိ႕သည္လည္း ပညာမာန၊ ပစၥည္း မာန၊ ရာထူးမာနတို႔ျဖင့္ ရင္ေကာ့၊ လက္မေထာင္၊ မာန္ဝင့္ခဲ့ေပလိမ့္မည္။ အခ်ဳိ႕သည္လည္း ရိွေနေသာအရာမ်ား တျဖည္းျဖည္းပ်က္စီးသြားျခင္းကို မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္၍ ေနခဲ့ေပလိမ့္မည္။
အခ်ဳိ႕သည္လည္း သူတို႔ငယ္စဥ္က တာဝန္ထမ္းစဥ္ ႏုေသြးစိုႂကြေသာ အခ်ိန္တြင္ ရိွေနသည့္ ေအာင္ျမင္မႈ၊ ဓနဥစၥ စည္းစိမ္ႏွင့္ ေမွ်ာ္လင့္သမွ် ျပည့္စံု ခဲ့မႈေတြသည္ သူတို႔အနားတြင္ ထာဝစဥ္အေစာင့္အေရွာက္အျဖစ္ ရပ္တည္ေနလိမ့္မည္ဟု ပံုေသယူဆထားခဲ့ၾကေပ လိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအခါ ...။
ဘဝတဏွာဟူသည္ အစြဲအလမ္းေၾကာင့္ ဇာတိသည္ စ၍ျဖစ္တတ္သည္။ ေမြးဖြားျခင္းဟူေသာ ဇာတိေၾကာင့္ ပင္လွ်င္ အိုျခင္းဟူေသာ ဇရာသည္လည္း မလြဲမေသြ ရိွလာရစၿမဲ။ ဇရာေၾကာင့္ပင္လွ်င္ နာျခင္းဟူေသာ ဗ်ာဓိကို လည္း ေတြ႕ႀကဳံရစၿမဲပင္။ ၿပီးလွ်င္ မရဏဟူေသာ ေသျခင္းဆီသို႔ ...။
ဘုရားအေလာင္းသိဒၶတၴသည္ ဘဝအဆက္ဆက္ျဖည့္ခဲ့ေသာ ပါရမီအဟုန္တို႔ေၾကာင့္ သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္းတည္းဟူေသာ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးကို ေတြ႕ျမင္႐ံုႏွင့္ တုန္လႈပ္ကာ သတိသံေဝဂရလ်က္ ထီးနန္းကိုစြန္႔ခြာ ေတာထြက္ကာ မအို၊ မနာ၊ မေသျခင္းဟူေသာ တရားကို ရွာေဖြခဲ့ေလသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ကမူ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးကို ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်ေတြ႕ရေသာ္လည္း တုန္လႈပ္ေလ့မရိွ။ ကိုယ္ႏွင့္မဆုိင္ဟုသာ သေဘာထားတတ္ၾကသည္ကိုး ...။
ဆိုင္လာသည့္အခ်ိန္သို႔ မလြဲမေသြေရာက္လာေသာအခါတြင္ေတာ့ တကယ္တုန္လႈပ္ၾကေတာ့သည္။ ထုိအခါမွ နိဗၺာန္ ကို ကမန္းကတန္း လိုခ်င္၍လည္း မရႏုိင္ေတာ့ပါေပ။
အသက္ႀကီးၿပီ။ သတိကို ထိန္းသိမ္း တည္ေထာင္ႏိုင္ရန္ အင္အားမရိွေတာ့။ စြမ္းရည္ေတြက ယုတ္ေလ်ာ့လ်က္ရိွေနေပၿပီ။
မအိုျခင္း၊ မနာျခင္း၊ မေသျခင္းမ်ားရိွသည့္ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ႏုိင္မည့္ မဂၢရွစ္ပါးတည္းဟူေသာလမ္းကိုလည္း ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက ရွာေဖြေတြ႕ရိွျပသခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေလွ်ာက္႐ံုသာ၊ ေလွ်ာက္ခ်င္စိတ္ရိွဖို႔ေတာ့ လိုပါသည္။
သည္ရိပ္သာတြင္ေရာက္ေနသည့္ အဘိုးအဘြားေတြထဲမွ ေနာက္ဆံုးအေျခအေနေရာက္ေနသည့္ (အိုျခင္းႏွင့္ နာျခင္းကို ပူးတြဲရင္ဆုိင္ေနရသည့္)အဘိုးအဘြားမ်ားသည္ ေနာင္ေမြးေန႔အလွဴလာလုပ္သည့္အခါ ဘယ္ႏွေယာက္ ေလာက္ မရဏႏွင့္မိတ္ဆက္သြားမည္ကို မခန္႔မွန္းႏုိင္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း မေသခ်ာ။
ေသခ်ာတာတစ္ခုေတာ့ လုပ္ေနဖို႔ အေရးႀကီးသည္။ အခ်ိန္ရိွတုန္းေလးမွာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားျဖစ္ သည့္ သတိပ႒ာန္တရားေတာ္ကို မျပတ္ႏွလံုးသြင္းအားထုတ္ေနဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ။
လၽွပ္တစ္ျပက္ဂ်ာနယ္
၁၉၉၇ခုႏွစ္။
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ေတြ႕ျမင္ဆက္ဆံေနရသျဖင့္ သည္ေနရာက အမႈထမ္းေတြေတာ့ ဘယ္လိုေနမည္မသိ။ ကြၽန္ေတာ့္ မွာေတာ့ သည္ေနရာ ေရာက္ေလတိုင္း သိမ့္ခနဲျဖစ္ေပၚခဲ့ရေသာ ခံစားမႈလႈိင္းေတြက ႀကီးမားလွသည္။
မၾကာေတာ့ ေသာ ကာလတြင္ မလြဲမေသြျဖစ္ေပၚလာမည့္ ကြၽန္ေတာ့္ အနာဂတ္ပံုရိပ္ေတြကို ႀကဳိတင္ၾကည့္႐ႈေနရသလို ျဖစ္သည္။
ေနာက္မ်ားမၾကာမီ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ သြားလာလႈပ္ရွားေနထုိင္ရမည့္ပံုစံႏွင့္ လႈပ္ရွားမႈေတြကို ကြၽန္ေတာ္ႀကဳိတင္ ေလ့လာေနရသလို ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ့္ မ်က္စိေရွ႕တြင္ လႈပ္ရွားသြားလာေနသူမ်ားကဲ့သို႔ပင္ ကြၽန္ေတာ္သည္ လည္း တစ္ေန႔တြင္ ...
သည္ေနရာသည္ ဘိုးဘြားရိပ္သာပင္တည္း။
ကြၽန္ေတာ္ေတြ႕ျမင္ေနရသည္မွာ အသက္(၇ဝ)ေက်ာ္မွ အသက္ (၉ဝ)ေက်ာ္အတြင္းရိွ အဘိုးအဘြားမ်ား ကြၽန္ေတာ္တို႔ အိမ္သူအိမ္သားတစ္ဦး၏ ေမြးေန႔က်ေရာက္ေလတုိင္း ဘိုးဘြား ရိပ္သာတြင္ အ႐ုဏ္ဆြမ္း(သို႔မဟုတ္)ေန႔ဆြမ္းတစ္ခုခုကို ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းစၿမဲပင္။
ကြၽန္ေတာ့္အိမ္တြင္လည္း သက္ႀကီး ရြယ္အို မရိွမဟုတ္၊ ရိွသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ေယာက္တည္း။ ဘိုးဘြားရိပ္သာတြင္မူ ဘိုးဘြားေတြ(၂ဝဝ)နီးပါးရိွသည္။ အစုလုိက္ အၿပဳံလိုက္ေတြ႕ရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ စ႐ိုက္အဖံုဖံု။
သူတို႔သည္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ သည္ရိပ္သာတြင္ လာဆံုၾကသည္။ တူညီေသာအေၾကာင္းတစ္ခု ေတာ့ ရိွသည္။ ၄င္းမွာ သက္ႀကီးရြယ္အိုျဖစ္ခ်ိန္တြင္ သားသမီးတို႔၏ ေစာင္မၾကည့္႐ႈျခင္းကို မခံရျခင္းကိုေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္ သည္ေနရာကို ေရာက္လာျခင္းပင္။
အဘိုး၊ အဘြားေတြထဲတြင္ ဘြဲ႕ေတြ တသီတတန္းႀကီးႏွင့္ ပုဂၢဳိလ္ေတြလည္း ပါသည္။ အဂၤလိပ္စကားကို ပါးစပ္ဖ်ားက မခ်ႏုိင္ေအာင္ ေျပာႏုိင္သူေတြလည္း ပါသည္။ တစ္ခ်ိန္က ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္၏ ကိုယ္ေရးအရာရိွ လုပ္ဖူးသူေတြလည္း ပါသည္။ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဘိုးဘြားရိပ္သာ မေရာက္ခင္အခ်ိန္အထိ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝခဲ့သူေတြလည္း ပါသည္။
အသားေတြေရႊလိုဝင္း၍ တစ္ခ်ိန္က လွခ်င္တုိင္း လွခဲ့ေသာ ဘြားဘြားေတြလည္းပါသည္။ ေက်ာင္းဆရာမႀကီးေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ၊ ဌာနဆုိင္ရာ အရာရိွမႀကီးေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ဘြားဘြားေတြလည္း ပါသည္။
အခုေတာ့ သူတို႔တေတြသည္ လႈပ္တုပ္လႈပ္တုပ္မွ်သာ။ ရိပ္သာ ဝန္ထမ္းဆရာ၊ ဆရာမတို႔၏ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ ေျပာဆိုသမွ်ကို နာခံရသည့္ အေနအထား။ ရိပ္သာစည္းကမ္းအတုိင္း ေနထုိင္၊ က်င့္ႀကံ၊ စားခ်ိန္စား၊ အိပ္ရာထခ်ိန္ထ၊ အိပ္ခ်ိန္အိပ္၊ ဘုရားဝတ္ျပဳခ်ိန္ ဝတ္ျပဳႏွင့္ နားေတြလည္း ေလးကုန္ၿပီ။ မ်က္လံုးေတြလည္း မြဲကုန္ၿပီ။ လႈပ္ရွားမႈ ေတြလည္း တံု႔ေႏွးကုန္ၿပီ။
အခ်ဳိ႕မွာ ထမင္းစားေဆာင္သို႔ပင္ မလာႏုိင္ေတာ့။ အိပ္ရာထဲတြင္ လဲေနသည္။ လွဴဒါန္း ေသာ အစားအေသာက္ကို အေဆာင္၌ပင္ ယူစားသည္။ မသြားႏိုင္၊ မလာႏုိင္ေသာ အဘိုးအဘြားတို႔ကို အေဆာင္ တြင္းအေရာက္ အလွဴေငြသြားေရာက္ေပးအပ္သည့္အခါ ပိုမိုဆို႔နစ္ေၾကကြဲရသည္။
သူတို႔သည္ မ်က္ရည္စမ္းစမ္း ကေလးေတြျဖင့္ အလွဴရွင္ကို ဆုေတြျပန္ေပးေနရသည္။ စားပင္မစားႏုိင္။ အနားနား လူလာရပ္သည္ကိုပင္မသိ။ ႏြမ္းနယ္ညစ္ေထးေနေသာ ေစာင္ကေလးေတြၿခဳံ၍ ေကြးေနသည္မွာလည္း ရင္နင့္စရာ။
သည့္ထက္ဆိုးသူေတြက ေဆး႐ံုေပၚေရာက္ျပန္သည္။ ေဆး႐ံုတက္ေနေသာ အဘိုးအဘြားတို႔ကို အလွဴေငြ ေပးအပ္သည္ အခါမွာလည္း မၾကည့္ရက္စရာ ျမင္ကြင္းေတြက ဆီးႀကဳိေနျပန္သည္။ အခ်ဳိ႕က တံုးလံုး၊ အခ်ဳိ႕က အသံပင္မထြက္ႏုိင္ေတာ့။ အခ်ဳိ႕က ဘာလွဴသလဲပင္ မသိ။ အခ်ဳိ႕ ဘြားဘြား၏ ခႏၶာကိုယ္ေလးမွာ ေပါင္ ၅ဝ ေက်ာ္မည္မဟုတ္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။
ရိပ္သာဆရာမက ''အလွဴရွင္လာေနတယ္ေလ အဘြားရဲ႕၊ ဆုေပးလုိက္ပါဦး'' ဟု သတိေပးသံၾကားမွ သူတုိ႔ႏႈတ္ဖ်ားေလးေတြ တိုးတိုးတိုးတိုး ေရရြတ္တာေလးေတြကို ေတြ႕ေနရသည္။ သူတို႔တြင္ 'သတိ'ဟူသည္ မရိွေတာ့သေလာက္ပင္ ျဖစ္ေနေလၿပီ။
သူတုိ႔သည္ စြန္႔ခြာၾကရေတာ့မည့္ လူ႕ဘဝ၏ ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္မွန္း ေသခ်ာေနသည့္အခ်ိန္တြင္ မည္သည့္အရာကို သိေနမည္နည္း။ ထိုသို႔သိရန္အတြက္ 'သတိ' သည္ အားေကာင္းပါေသးသလား။
ကြၽန္ေတာ္သည္ ေနာင္အႏွစ္သံုးဆယ္ခန္႔တြင္ ထိုသို႔ေသာ ဘဝ၏ ေနာက္ဆံုးအေျခ အေနမ်ဳိး ရင္ဆိုင္ရခ်ိန္၌ ကြၽန္ေတာ္ေရာ ဘာကို 'သတိ' ထားမည္နည္း။
''လူ႔ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး အလုပ္ေတြလုပ္ေနၾကတယ္။ အေရးႀကီးတယ္၊ အေရးႀကီးတယ္နဲ႔၊ ဘာေတြအေရး ႀကီးေနတာတံုး။ တရားအားထုတ္ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ေကာ၊ မယူၾကေတာ့ဘူးလား၊ တရားအားထုတ္ဖို႔ သင့္တယ္ေနာ္။ ဘာေတြကို အေရးႀကီးတယ္လို႔ ယူဆဦးမွာလဲ။
တရားအားထုတ္ဖို႔ အခ်ိန္မရိွေတာ့ေလာက္ေအာင္ အေရးတႀကီး ျဖစ္ေနတဲ့ သူေတြဟာ ေသဖုိ႔အတြက္ေရာ အခ်ိန္ရိွဦးမွာလား။ ဒါ စဥ္းစားသင့္တယ္ေနာ္။
ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး အေရးႀကီးတယ္ထင္ၿပီး အခ်ိန္ကုန္ခံလုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ေတြဟာ ေသခါနီးအခ်ိန္မွာ ဘာမွ်မဟုတ္မွန္း သိလာရတယ္ ေနာ္။ အဲဒါကို သတိထားဖို႔ လုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သတိဟာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္''
ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက(ပ်ဥ္းမနား)၏ တရားသံကို ကြၽန္ေတာ္ ျပန္လည္ၾကားေယာင္မိေလသည္။ ဘိုးဘြား ေဆး႐ံုမွ ထြက္လာေတာ့ အျပင္တြင္ ဘိုးဘြားခ်ဳိ႕ လမ္းေလွ်ာက္ေနတာေတြ႕ရသည္။
အဘြားတစ္ေယာက္က အစာ က်န္ေလးေတြစု၍ ခိုေတြကို အစာေကြၽးေနတာကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ ေခါင္းေပါင္းပန္းေရာင္ႏွင့္ အက်ႌအျဖဴ သပ္သပ္ရပ္ရပ္၊ သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ႏွင့္ အဘိုးတစ္ေယာက္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။
သည္ေနရာကို ေရာက္ေနေသာ အဘိုးအဘြားတို႔၏ မ်က္လံုးထဲတြင္ တူညီေသာ အရိပ္ေယာင္တစ္ခုကို ကြၽန္ေတာ္ရွာေဖြေတြ႕ရိွမိသည္။ သူတို႔၏ မ်က္လံုးမ်ားတြင္ အားကိုးအားထား၊ တစ္ခုကို ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္ အရိပ္အေယာင္မ်ား လႊမ္းၿခဳံေနသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ ထင္သည္။
သူတို႔၏ ငယ္ဘဝမ်ားသည္ တက္ႂကြမႈတို႔ျဖင့္ ျပည့္လွ်မ္းခဲ့ေပမည္။ အခ်ဳိ႕သည္လည္း ပညာမာန၊ ပစၥည္း မာန၊ ရာထူးမာနတို႔ျဖင့္ ရင္ေကာ့၊ လက္မေထာင္၊ မာန္ဝင့္ခဲ့ေပလိမ့္မည္။ အခ်ဳိ႕သည္လည္း ရိွေနေသာအရာမ်ား တျဖည္းျဖည္းပ်က္စီးသြားျခင္းကို မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္၍ ေနခဲ့ေပလိမ့္မည္။
အခ်ဳိ႕သည္လည္း သူတို႔ငယ္စဥ္က တာဝန္ထမ္းစဥ္ ႏုေသြးစိုႂကြေသာ အခ်ိန္တြင္ ရိွေနသည့္ ေအာင္ျမင္မႈ၊ ဓနဥစၥ စည္းစိမ္ႏွင့္ ေမွ်ာ္လင့္သမွ် ျပည့္စံု ခဲ့မႈေတြသည္ သူတို႔အနားတြင္ ထာဝစဥ္အေစာင့္အေရွာက္အျဖစ္ ရပ္တည္ေနလိမ့္မည္ဟု ပံုေသယူဆထားခဲ့ၾကေပ လိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအခါ ...။
ဘဝတဏွာဟူသည္ အစြဲအလမ္းေၾကာင့္ ဇာတိသည္ စ၍ျဖစ္တတ္သည္။ ေမြးဖြားျခင္းဟူေသာ ဇာတိေၾကာင့္ ပင္လွ်င္ အိုျခင္းဟူေသာ ဇရာသည္လည္း မလြဲမေသြ ရိွလာရစၿမဲ။ ဇရာေၾကာင့္ပင္လွ်င္ နာျခင္းဟူေသာ ဗ်ာဓိကို လည္း ေတြ႕ႀကဳံရစၿမဲပင္။ ၿပီးလွ်င္ မရဏဟူေသာ ေသျခင္းဆီသို႔ ...။
ဘုရားအေလာင္းသိဒၶတၴသည္ ဘဝအဆက္ဆက္ျဖည့္ခဲ့ေသာ ပါရမီအဟုန္တို႔ေၾကာင့္ သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္းတည္းဟူေသာ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးကို ေတြ႕ျမင္႐ံုႏွင့္ တုန္လႈပ္ကာ သတိသံေဝဂရလ်က္ ထီးနန္းကိုစြန္႔ခြာ ေတာထြက္ကာ မအို၊ မနာ၊ မေသျခင္းဟူေသာ တရားကို ရွာေဖြခဲ့ေလသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ကမူ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးကို ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်ေတြ႕ရေသာ္လည္း တုန္လႈပ္ေလ့မရိွ။ ကိုယ္ႏွင့္မဆုိင္ဟုသာ သေဘာထားတတ္ၾကသည္ကိုး ...။
ဆိုင္လာသည့္အခ်ိန္သို႔ မလြဲမေသြေရာက္လာေသာအခါတြင္ေတာ့ တကယ္တုန္လႈပ္ၾကေတာ့သည္။ ထုိအခါမွ နိဗၺာန္ ကို ကမန္းကတန္း လိုခ်င္၍လည္း မရႏုိင္ေတာ့ပါေပ။
အသက္ႀကီးၿပီ။ သတိကို ထိန္းသိမ္း တည္ေထာင္ႏိုင္ရန္ အင္အားမရိွေတာ့။ စြမ္းရည္ေတြက ယုတ္ေလ်ာ့လ်က္ရိွေနေပၿပီ။
မအိုျခင္း၊ မနာျခင္း၊ မေသျခင္းမ်ားရိွသည့္ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ႏုိင္မည့္ မဂၢရွစ္ပါးတည္းဟူေသာလမ္းကိုလည္း ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက ရွာေဖြေတြ႕ရိွျပသခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေလွ်ာက္႐ံုသာ၊ ေလွ်ာက္ခ်င္စိတ္ရိွဖို႔ေတာ့ လိုပါသည္။
သည္ရိပ္သာတြင္ေရာက္ေနသည့္ အဘိုးအဘြားေတြထဲမွ ေနာက္ဆံုးအေျခအေနေရာက္ေနသည့္ (အိုျခင္းႏွင့္ နာျခင္းကို ပူးတြဲရင္ဆုိင္ေနရသည့္)အဘိုးအဘြားမ်ားသည္ ေနာင္ေမြးေန႔အလွဴလာလုပ္သည့္အခါ ဘယ္ႏွေယာက္ ေလာက္ မရဏႏွင့္မိတ္ဆက္သြားမည္ကို မခန္႔မွန္းႏုိင္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း မေသခ်ာ။
ေသခ်ာတာတစ္ခုေတာ့ လုပ္ေနဖို႔ အေရးႀကီးသည္။ အခ်ိန္ရိွတုန္းေလးမွာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားျဖစ္ သည့္ သတိပ႒ာန္တရားေတာ္ကို မျပတ္ႏွလံုးသြင္းအားထုတ္ေနဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ။
လၽွပ္တစ္ျပက္ဂ်ာနယ္
၁၉၉၇ခုႏွစ္။
Comments
Write a comment...
No comments:
Post a Comment