Saturday, March 8, 2014

We are in a process of " cultural Revolution./ ယဥ္ေက်းမွ ုေတာ္လွန္ေရး".


Tin Win Akbar
"စိတ္ဓါတ္ ေတာ္လွန္ေရး" မလုပ္ပဲ "ျမန္မာ႔ ဒီမိုကေရစီ ေတာ္လွန္ေရး" ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ဘူး။
"ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး" ဟာ ထင္သေလာက္ မေခ်ာေမြ႔ပဲ အခက္အခဲ အတားအဆီးေတြ တပုံတပင္ႀကီးေတြ႔ ေနရ ၿပီး၊ အရွိန္ေႏွးေကြးလာေနတယ္ ဆိုတာကို ဘယ္သူကမွ ျငင္းမယ္ မထင္ပါဘူး။
ဒီလိုျဖစ္ရတာဟာ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ပုံစံက တမူထူးတာေၾကာင္႔ ျဖစ္ရသလို၊ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈ႔ တုိင္း ေတြ႔ရေလ႔ ရွိတဲ႔ သေဘာသဘာ၀ေၾကာင္႔လည္းျဖစ္တယ္ လို႔ထင္ပါတယ္။ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ပုံစံ တမူထူးတာက အာဏာရွင္ ေဟာင္းေတြက ဒီအေျပာင္းအလဲကို အဓိက ဦးေဆာင္ ေနတာ ျဖစ္လို႔ပါ။ ၿပီးေတာ႔ အေျပာင္းအလဲက အုပ္စိုးသူေဟာင္းမ်ားႏွင္႔ သူတို႔ အက်ဳိးစီးပြားကို ဖ်က္ဆီး မပစ္ႏိုင္ေအာင္၊ ထိမ္းမႏိုင္ သိမ္းမရ မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနတာေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလို အျခအေနေအာက္မွာ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကို အရွိန္အဟုန္ျမွင္႔ဖို႔ အဓိက လိုအပ္ခ်က္က ဒီမိုကရက္တစ္ အင္စတီတူးရွင္းေတြ ထူေထာင္ေရးပဲ လို႔ ပညာရွင္အမ်ားအျပားက ေထာက္ျပၾကပါတယ္။
အႏွစ္(၅၀)ေက်ာ္ စစ္ပေဒသာရာဇ္ စနစ္ဆိုးက အရင္ရွိခဲ႔တဲ႔ အင္စတီတူးရွင္း အားလုံးကို အျမစ္က အစ ၿဖိဳဖ်က္ခဲ႔ၿပီး၊ တပ္မေတာ္ ဆိုတဲ႔ အင္စတီတူးရွင္းကို တခုတည္းေသာ အင္စတီတူးရွင္း အျဖစ္ အား အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ထူေထာင္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ တပ္မေတာ္ ဆိုတဲ႔ အင္စတီတူးရွင္း လို အားေကာင္းၿပီး၊ ဒီမိုကေရစီ အတည္အေထာင္ကို အားျဖည္႔မယ္႔ အင္စတီတူးရွင္းေတြ ထူေထာင္ဖို႔ ပညာရွင္မ်ားက ေထာက္ျပေျပာဆို ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
အင္စတီတူးရွင္းေတြ ထူေထာင္ေရး အရွိန္အဟုန္ႏွင္႔ သြက္လက္ျမန္ဆန္မႈ႔ မရွိျဖစ္ေနရတာက ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို အေျခခိုင္ေအာင္ လုပ္ၾကမယ္႔ စေတးကု ဟိုလ္ဒါး ေတြ မွာ လိုအပ္တဲ႔ ဒီမိုကေရစီ စိတ္ဓါတ္ႏွင္႔ စိတ္ေန စိတ္ထား အားနည္း ေပ်ာ႔ညံ႔ေနလို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ထင္ပါတယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဒီမိုကေရစီအေရးရဲ႕ ေသာ႔ခ်က္ဟာ စိတ္ဓါတ္ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္တယ္၊ စိတ္ဓါတ္ႏွင္႔စဥ္းစားနည္းေျပာင္းဖို႔လိုတယ္လို႔ ဟုိးအေစာႀကီး ၁၉၈၈ခုႏွစ္ ကတည္းက စိုက္လိုက္မတ္တတ္ ေျပာဆို သတိေပးလာတာ ဒီကေန႔အထိပါပဲ။
လြန္ခဲ႔တဲ႔ ၂၀၁၁၊ စက္တင္ဘာလ(၁၅)ရက္ေန႔၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီေန႔မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာခဲ႔တာကို ျပန္ၿပီးတင္ျပပါရေစ။
“က်မတို့ရဲ့ ဒီမိုကေရစီေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ တကယ္ေတာ့ စိတ္ဓာတ္ေတာ္လွန္ေရးပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီ ခိုင္မာေအာင္ လုပ္ဖို့ဆိုလို့ရွိရင္ ကိုယ့္စိတ္ေတြက တကယ့္ကို ဒီမိုကေရစီနဲ႕ ဆီေလ်ာ္တဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္ရမယ္။ ဒီမိုကေရစီနဲ့ဆီေလ်ာ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကို က်မတို့ေမြးျမဴရမယ္။ က်မတို့ပါးစပ္ကေနၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုပဲေျပာေနေျပာေန စိတ္ကေန ၿပီးေတာ့ မပါလို့ ရွိရင္ က်မတို႔ ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္နိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်မတို့ စိတ္ဓာတ္ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ စိတ္ကိုေျပာင္းလဲ ျခင္းပဲ။ ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာဟာ အေျခအေနတခုကို သိသိသာသာ တခါတည္း ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္တာ ပဲ။ ထင္သာျမင္သာျဖစ္ေအာင္လို့ အေျပာင္းအလဲ အႀကီးႀကီး ျဖစ္ေအာင္လို့ လုပ္လိုက္တာပဲ။”

“က်မတို့ ဒီမိုကေရစီ ရခ်င္တယ္ဆိုရင္၊ ဒီမိုကေရစီ ခိုင္ၿမဲခ်င္တယ္ဆိုရင္ က်မတို့ရဲ့စိတ္ေတြကို ဒီမိုကေရစီနဲ့ထိုက္တန္ေအာင္လို့ လုပ္ရမယ္။ ဒီမိုကေရစီနဲ႕ မသင့္ေလ်ာ္တဲ့ စိတ္ေတြ၊ ဒီမိုကေရစီနဲ႕ မသင့္ေလ်ာ္တဲ့ အျမင္ေတြကို က်မတို့ ကေျပာင္းကျပန္ကို ျဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပီးေတာ့ ျပန္လွန္ၿပီးေတာ့ ေတာ္လွန္ပစ္လိုက္ရမယ္။ ေတာ္လွန္ၿပီးေတာ့မွ ဒီမိုကေရစီနဲ့ထိုက္တန္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကို က်မတို့ ေမြးျမဴရမယ္။”
စိတ္ဓါတ္ေျပာင္းလဲဖို႔ႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး အဓိက ဦးေဆာင္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ ရမယ္႔ အစုအဖဲြ႔ ႏွစ္ဖဲြ႔ ရွိတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ တဖဲြ႔က အခု ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲမွာ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာႏွင္႔ ေျပာင္းလဲမႈ႔ မိုမင္တန္ အရွိန္အဟုန္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ေဟာင္းမ်ား ျဖစ္ၿပီးေတာ႔၊ ေနာက္တဖဲြ႔က အခု ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲကို ဦးေဆာင္ၿပီး လုပ္ေနၾကတဲ႔ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ပထမ အစုအဖဲြ႔က ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အႏွစ္(၅၀)ေက်ာ္ စစ္ပေဒသာရာဇ္ စနစ္ဆိုးက အေသအခ်ာ ေလ႔က်င္႔ ပ်ဳိးေထာင္ၿပီး ေမြးထုတ္ထားခံရသူေတြ ျဖစ္သလို၊ အဲဒီ စနစ္ဆိုးကေန အက်ဳိးအျမတ္ အမ်ားဆုံးခံစား၊ စံစားခဲ႔ သူေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ သူတို႔ အဖို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာတဲ႔ "စိတ္ေတြက တကယ့္ကို ဒီမိုကေရစီနဲ့ ဆီေလ်ာ္တဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္ေအာင္" "ဒီမိုကေရစီနဲ႕ ဆီေလ်ာ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကို ေမြးျမဴနိုင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရး" ဟာ အေတာ္ခက္ခဲ ႏိုင္ပါတယ္။ စစ္ပေဒသာရာဇ္ စနစ္ဆိုးေအာက္မွာ အသားေသေနတဲ႔ စိတ္ေန စိတ္ထားကို အၿပီးအပိုင္ စြန္႔ပစ္ဖို႔ ဆိုတာက သူတို႔ အဖို႔ အေတာ္ႀကီးမားတဲ႔ စိန္ေခၚမႈ႕ ျဖစ္မွာ မလဲြပါဘူး။ တခ်ိန္တည္းမွာ ဒီမိုကေရစီ အေျခခိုင္လာတာႏွင္႔အမွ် သူတို႔တေတြ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခံစားလာခဲ႔တဲ႔၊ ခံစားေနဆဲ ျဖစ္တဲ႔ အခြင္႔ထူးေတြကို တစတစ လက္လႊတ္ ဆုံးရႈံးရမွာ ျဖစ္ေလေတာ႔ အနိမ္႔ဆုံးအားျဖင္႔ အေျပာင္းအလဲ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ႏွင္႔ အင္တိုက္အားတိုက္ျဖစ္လာမွာကို လိုလိုလားလား ရွိဖို႔ စိတ္အားထက္သန္မယ္လို႔ မေမွ်ာ္လင္႔ ႏုိင္ပါဘူး။
ဆက္ရန္။


Harry Mdy,
Nickey Diamond and 5 others like this.
Kyaw Htin အမွန္ဆံုးပါခင္ဗ်ာ။

Hla Myint
Resistance to change( transition) is very common .
In physics, we call this property INERTIA.
( This is stated in Newton's First law/ law of Inertia).
In electricity, we call this property Impedence or Resistance.
In Buddhism , we call this Attachment to ( living, non living, even principles ဓမၼ တဏွာ) ဥပါဒါန္/တဏွာ

After all we are in a great change (Revolution) , transition from military dictatorship to democracy.
No wonder that we come across Resistance.
Attachment ဥပါဒါန္/တဏွာ is the cause of suffering.

2 comments:

sayanyein said...


Resistance to change( transition) is very common .
In physics, we call this property INERTIA.
( This is stated in Newton's First law/ law of Inertia).
In electricity, we call this property Impedence or Resistance.
In Buddhism , we call this Attachment to ( living, non living, even principles ဓမၼ တဏွာ) ဥပါဒါန္/တဏွာ

After all we are in a great change (Revolution) , transition from military dictatorship to democracy.
No wonder that we come across Resistance.
Attachment ဥပါဒါန္/တဏွာ is the cause of suffering.

sayanyein said...

Resistance to change( transition) is very common .
In physics, we call this property INERTIA.
( This is stated in Newton's First law/ law of Inertia).
In electricity, we call this property Impedence or Resistance.
In Buddhism , we call this Attachment to ( living, non living, even principles ဓမၼ တဏွာ) ဥပါဒါန္/တဏွာ

After all we are in a great change (Revolution) , transition from military dictatorship to democracy.
No wonder that we come across Resistance.
Attachment ဥပါဒါန္/တဏွာ is the cause of suffering.